Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du har en virksomhed, så har du helt sikkert en stor interesse i at få den virksomhed til at klare sig så godt som overhovedet muligt. Det kan dog nogle gange være svært at finde ud af, hvor man skal starte henne, og hvordan man kan spotte de steder, hvor der er plads til forbedringer. Derfor kan du med fordel benytte dig af nogle af de velkendte analysemetoder, som allerede har hjulpet bunkevis af virksomheder gennem tiden. 

En af de analysemetoder er den præcise og brugbare SWOT-analyse, der måler virksomheden styrker og svagheder på en måde, så du direkte kan gå ind at se, hvor din virksomhed klarer sig godt, og hvor der kunne være plads til forbedring. 

Kend dine styrker og svagheder

Hvorfor skal man overhovedet kende sine styrke og svagheder som virksomhed? Ja, det er faktisk ganske simpelt. Når du ved, hvor der er plads til forbedring, har du lettere ved at fokusere på lige netop disse ting, og på den måde får du hurtigere gjort det af med fejl og mangler i din virksomhed. Derudover kan du også, når du ved, hvad din virksomhed gør godt, gøre mere af det. En SWOT-analyse er derfor glimrende til alle slags virksomheder. 

Hvis du for eksempel kunne tænke dig at starte et digitalt marketingsbureau, har du helt sikkert stillet dig selv spørgsmålet ”hvad er SEO?”, og det er helt normalt. Men hvis du er på udebane på et felt, kan du derfor, når du ved, hvad du selv er godt til, få andre til at tage sig af de ting, du ikke er helt på hjemmebane ved. Det er blot endnu en af de mange fordele ved at kende sine styrker og svagheder som virksomhed, men så sandelig også som privatperson.