Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Trivslen blandt de ansatte i en virksomhed spiller en stor rolle for motivation, produktivitet og arbejdsmoral. Dårlig trivsel kan således have fatale konsekvenser, og derfor kan det i den grad betale sig at bruge tid og energi på at sikre sig, at de ansatte har det så godt som muligt. Her følger en række initiativer, som du med fordel kan sætte i gang for at øge medarbejdertrivslen og dermed gøre arbejdspladsen til et bedre sted at være.

Skab sammenhold med sociale arrangementer

Et afgørende aspekt for, hvor godt medarbejderne trives, er sammenholdet i og på tværs af afdelingerne. Et stærkt sammenhold har positiv indflydelse på samarbejdet mellem de ansatte, hvorfor det også kan forbedre kvaliteten af det resultat, der kommer ud af samarbejdet.

Der er mange måder at fremme sammenhold mellem kolleger på, og det er forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads, hvad der har størst effekt. Dog går man sjældent galt i byen med en julefrokost eller andet festligt arrangement, ligesom fælles frokostpauser i de fleste tilfælde fremmer sociale relationer.

Smid penge i komforten

En anden faktor, som også har stor betydning for medarbejdernes trivsel, er den daglige komfort. Mange timer i en ukomfortabel kontorstol kan resultere i ømhed og rygproblemer. Derfor er det vigtigt at virksomhedens kontorer er udstyret med gode kontorstole, der kan indstilles til den enkelte medarbejder. Det er også værd at overveje, om arbejdspladsen skal investere i hæve sænke-borde, så medarbejderne har mulighed for at variere deres arbejdsstilling yderligere.

God hygiejne

Sidst, men ikke mindst, spiller arbejdspladsens hygiejnemiljø også en vigtig rolle. Et rent indeklima har betydning for de ansattes sundhed. Når overflader på især toiletter og køkkener jævnligt gøres rent, mindskes spredningen af bakterier. Dermed mindskes sandsynligheden for, at en sløj medarbejder smitter andre, og sygefraværet på arbejdspladsen holdes ned. Husk også at lufte ud ofte, så indeklimaet ikke bliver tungt og indelukket.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here